Вітаю Вас Гість!
Субота, 20.04.2024, 04:55
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Форма входу

Наше опитування

Яким проблемам інвалідів слід приділити увагу на нашому сайті
Всього відповідей: 129

Пошук

Архів записів

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Липень » 3 » Резолюція засідання Громадського комітету 21 червня 2018 року
21:48
Резолюція засідання Громадського комітету 21 червня 2018 року
РЕЗОЛЮЦІЯ
громадських слухань на тему "СТАНОВИЩЕ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ В УКРАЇНІ: ПОТРЕБИ, ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ"
21 червня 2018 року в прес-центрі БПП «Солідарність» (м. Київ, вул. Лаврська, 16) відбулися громадські слухання - засідання Громадського комітету з прав людей з інвалідністю "Становище людей з інвалідністю в Україні: потреби, проблеми і шляхи їх вирішення".
Предметом обговорення під час засідання була тема, що складалася з п’яти пов’язаних між собою блоків питань:
1. «Монетизація пільг» як механізм знищення соціалізації людей з інвалідністю
2. Традиційні громадські організації – захисники прав людей з інвалідністю чи посібники зупинення процесу їх соціалізації?
3. Дискримінація людей з інвалідністю та шляхи її подолання
4. Імплементація Конвенції ООН з прав людей з інвалідністю до чинного законодавства України: чому вона досі відсутня.
5. Пошук механізмів захисту людей з інвалідністю від агресивної політики, спрямованої на знищення їх прав і свобод.
Проведений захід мав на меті привернути увагу влади до найболючіших і найактуальніших питань, які турбують людей з інвалідністю, в тому числі – до так званої «монетизації» пільг, яка порушує право людей з інвалідністю на вільне пересування і прямо стає на заваді їх соціалізації. Під час засідання були розглянуті конкретні звернення і реальні випадки порушення органами влади і окремими громадськими організаціями ключових принципів верховенства права, засадничих прав і свобод людей з інвалідністю в нашій державі.
За результатами обговорення наведених вище питань, було напрацьовано резолюцію громадських слухань, яку ми пропонуємо до Вашої уваги, за пунктами порядку денного і згідно того, хто ініціював ці рішення.
Питання 1: «Монетизація пільг» як механізм знищення соціалізації людей з інвалідністю.
Ініціатор: ГО «Всеукраїнська громадська організація «Всеукраїнський парламент працездатних інвалідів». Текст цієї резолюції був підтриманий наступними заходами: Круглий стіл ««Права людей з інвалідністю та їх дотримання в українських реаліях» (проводився в Національному інформаційному агентстві «Укрінформ» 21 березня 2018 року, супровідний листа до резолюції № № 22-03\18-4 від 26.03.2018); Круглий стіл «Верховенство права і суспільства чи верховенство влади та інвалідності?» (проводився в Національному інформаційному агентстві «Укрінформ» 14 травня 2018 року, супровідний листа до резолюції № № 44-06\18-4 від 06.06.2018); Всеукраїнська науково-практична «Європейський досвід створення безбар’єрного середовища і перспективи його застосування в українських реаліях»(проводився в місті Вінниця 01-03 червня 2018 року, супровідний лист до резолюції № 47-06\18-1 від 20.06.2018).
Резолюція до питання 1: З метою забезпечення європейських та міжнародних норм і стандартів щодо осіб з інвалідністю в Україні (зобов’язання щодо виконання яких наша держава взяла на себе як ратифікацією Конвенції про права людей з інвалідністю, так і підписанням інших міжнародних правових документів), а також уникнення створення штучних бар’єрів для людей з інвалідністю і позбавлення їх законного права на вільне пересування, звернутися:
1.1. До Міністра соціальної політики України з проханням порушити клопотання перед Кабінетом Міністрів України про зупинення дії (скасування) Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах» № 197 та Постанови № 196 від 14 березня 2018 року;
1.2. До Міністерства соціальної політики України - з проханням, відповідно до статті 38-1 ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», забезпечити за рахунок коштів державного бюджету пільговий проїзд для людей з інвалідністю 1 та 2 групи (людей з інвалідністю 1 групи – разом з одним супроводжуючим), літніх людей та дітей з інвалідністю (з одним супроводжуючим) всіма видами міського, приміського транспорту та міжміського транспорту (залізницею пільговий проїзд протягом всього календарного року), відповідно до норм, встановлених станом на 1992 рік. Здійснювати відшкодування затрат на перевезення трьох вказаних категорій пільговиків облік пільговиків вказаних 3-х категорій за рахунок коштів державного бюджету України, на підставі посвідчень державного зразку, що засвідчують надання пільгової категорії, зафіксованих валідаторами, встановлених за рахунок перевізника.
1.3. До Міністерства соціальної політики України - з пропозицією створити при Міністерстві соціальної політики України робочу групу по розробці пакету державних соціальних гарантій для вказаних трьох пільгових категорій в Україні, який в подальшому буде прийнятий Верховною Радою України як законодавчий акт. До складу робочої групи мають увійти представники об’єднань громадян з всеукраїнським статусом, представники Міністерства соціальної політики України, Кабінету Міністрів України, інших зацікавлених об’єднань громадян. До часу прийняття Верховною Радою означеного пакету державних соціальних гарантій і підписання його Президентом України, пільговий проїзд для трьох перерахованих вище категорій пільговиків, як і інші соціальні пільги, передбачені для них станом на 01.01.1992 року, мають бути збережені в обсязі, передбаченому пунктом 3.3. цієї резолюції.
1.4. До вітчизняних і міжнародних організацій - з проханням про максимальну підтримку дій, спрямованих на недопущення погіршення життєвих умов та соціального захисту осіб з інвалідністю.
Питання 2: Традиційні громадські організації – захисники прав людей з інвалідністю чи посібники зупинення процесу їх соціалізації?
Ініціатори: Ініціативна група УТОС та ініціативна група УТОГ
Резолюція до питання 2:
2.1. Зважаючи на те, що:
2.1.1. Центральні правління УТОС і УТОГ, відповідно до результатів перевірок Рахункової палати України, ряду інших доступних джерел, протягом останніх років допустили численні організаційні і фінансові порушення, в тому числі – по використанню бюджетних коштів щодо непромислової сфери;
2.1.2. Непрозора політика по використанню Центральними правліннями УТОС і УТОГ та підприємствами, організаціями і установами цих громадських організацій коштів, отриманих за оренду приміщень, частина з яких може використовуватися для потреб непромислової сфери, що отримує фінансову підтримку з державного бюджету, а інша – отримує пільги за рахунок держбюджету для створення робочих місць для людей з інвалідністю та їх трудової реабілітації, є незрозумілою для членів УТОС і УТОГ;
2.1.3. Члени УТОС і УТОГ обурені політикою, направленою на продаж нерухомого майна, яке належить обом товариствам і створювалося поколіннями людей з вадами слуху і зору. Частина цього майна вже розпродана.
2.1.4. Члени УТОС і УТОГ обурені відсутністю соціально-реабілітаційного процесу, в тому числі – як в частині забезпечення роботою, так і оплатою праці звичайних працівників (всі керівники мають заробітну плату, забезпечені транспортом і житлом);
2.1.5. не є секретом інформація про те, що державна реєстрація УТОС і УТОГ, як громадських організацій, здійснена з порушеннями чинного законодавства,
члени ініціативних груп Українського товариства сліпих та Українського товариства глухих вважають, що:
Усунення проблем, перерахованих в пункті 2.1, можливе лише за втручання органів влади і в першу чергу – Міністерства соціальної політики України, шляхом прозорого аудиту за участі органів влади, незалежних громадських організацій та представників УТОС і УТОГ, результати якого покажуть напрями і обсяги ефективної підтримки УТОСу і УТОГу.
2.2. Пропонуємо створити спеціальну комісію із представників уряду, депутатів, державних органів з питань патентування та експертизи, правозахисних організацій та громадськості осіб з інвалідністю, інвалідизованих професіоналів у галузях права та економіки, у сферах освіти, науки і підприємництва, стаж практичної діяльності яких складає не менше 10 років, з’ясування неефективності використання державної фінансової допомоги та негативних результатів фінансово-господарської діяльності УТОС, УТОГ, їх підприємств та організацій, що викликає катастрофічний занепад соціальної та економічної систем цих організацій, вивчення можливості підвищення суспільної ролі зазначених традиційних організацій, недопущення відчуження нерухомого майна цих об’єднань та повернення їм нерухомого майна, реалізованого у пострадянський перехідний період становлення національної української держави, виявлення причин вчинення кримінальних правопорушень і притягнення винних до відповідальності.
2.3. До завершення незалежного аудиту і з’ясування реального стану справ щодо використання коштів державного бюджету, використання коштів за оренду майна членів УТОС і УТОГ, з’ясування реального стану і наведення порядку в питаннях поводження з майном (нерухомістю) членів УТОС і УТОГ тощо, призупинити фінансову підтримку громадських організацій УТОС і УТОГ.
Питання 3. Пошук механізмів захисту людей з інвалідністю від агресивної політики, спрямованої на знищення їх прав і свобод.
Ініціатори. Представники об’єднань громадян, група науковців, юристів, адвокатів Громадського Комітету з прав людей з інвалідністю
Резолюція по питанню 3.
3.1. З метою уникнення дискримінації при наданні фінансової підтримки з державного бюджету України Всеукраїнським громадським організаціям інвалідів пропонуємо здійснювати фінансову підтримку Всеукраїнських громадських організацій інвалідів, керуючись наступними принципами:
3.1.1. Головним принципом отримання державної фінансової підтримки мають бути незалежність, рівність і недискримінація ВГОІ, що може бути досягнуто лише за рахунок:
- рівномірного фінансування всіх зацікавлених, відповідно до визначених норм, ВГОІ;
- забезпеченням фінансової підтримки як захищеної статті бюджету. Невід`ємною частиною отримання державної фінансової підтримки та гарантією фінансування є захищеність бюджетної статті, за якою вони фінансуються.
3.1.2. Жодна з ВГОІ не може мати преференції над іншими. Тож в обов`язковому порядку фінансування всіх, а не однієї ВГОІ в державному бюджеті повинно бути виписано окремим рядком бюджету.
3.1.3. Ключовими критеріями для визначення об`ємів фінансової підтримки всеукраїнських громадських організацій інвалідів є рівність, пропорційність і прозорість такої фінансової підтримки. Розмір фінансування залежить не від кількості членів організації, оскільки таке членство у більшості випадків не відповідає декларованій кількості, а за результатами роботи організації. Одним з вагомих критеріїв при розподілі бюджетних коштів є також час створення та тривалість існування організації.
3.1.4. Вагомим аргументом у визначенні суми фінансової підтримки ВГО інвалідів з державного бюджету є офіційно легалізовані відокремлені підрозділи обласного та місцевого підпорядкування, а також офіційно зареєстровані (як юридичні особи), підприємства і організації непромислової сфери та соціально-культурні заклади і установи, які, відповідно до цієї постанови та чинного законодавства України, потребують фінансової підтримки для організаційної діяльності на місцях.
3.1.5. Державна фінансова підтримка заходів ВГО інвалідів здійснюються на умовах їх попередньої фінансування, на підставі графіку (календарного плану) проведення заходів, узгодженого між розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів за означеною статтею, за умови сплати повної суми коштів, передбачених бюджетом на проведення запланованих заходів не пізніше, ніж за 10 днів до проведення заходу. Це дозволить уникнути корупційних схем та незаконних оборудок, оскільки громадські організації не мають власних коштів для проведення таких заходів.
3.1.6. Гроші на утримання непромислової сфери мають надаватися всім ВГОІ. Виникає нагальна потреба здійснення фінансування непромислової сфери не лише УТОС і УТОГ, а й підприємств непромислової сфери інших ВГОІ. Таке фінансування повинно здійснюватися на рівноправних умовах і з одного джерела. Таким джерелом можуть бути кошти або за рахунок фінансової підтримки, але для всіх організацій, або за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів. Якщо у однієї організації таких об`єктів непромислової сфери більше, то на рівноправних умовах, за пропорційним принципом вона отримує більшу суму для їх фінансової підтримки.
3.2. Спираючись на пропозицію низки всеукраїнських громадських організацій інвалідів, звернутися до Міністерства соціальної політики з проханням щодо того, аби зобов’язати Київську міську державну адміністрацію (а також, в разі необхідності, ради міського та обласного рівнів внести зміни до Положення про надання фінансової підтримки з місцевих бюджетів громадських організацій інвалідів та ветеранів.
3.2.1. Згідно пункту 3 запропонованої нової редакції Порядку відбору громадських організацій для надання фінансової підтримки з бюджету міста Києва, право на фінансову підтримку з Київського міського бюджету мають громадські організації, які отримали статус юридичної особи не менше, як за рік до оголошення конкурсу і діють на рівні міста Києва або його районів, що вступає в протиріччя зі статтею 13 ЗУ «Про громадські об’єднання», згідно якої відокремлені підрозділи ВГОІ, що діють на місцевому рівні, не можуть бути юридичними особами. Тобто пункт 3 Порядку позбавляє права на фінансову підтримку з місцевого бюджету відокремлені підрозділи всеукраїнських громадських організацій, які діють на рівні міста Києва та його районів, але, згідно чинного законодавства, не мають статусу юридичної особи. В той же час, вони не мають права і на фінансування з державного бюджету, оскільки з нього фінансуються лише об’єднання громадян з всеукраїнським статусом.
3.2.2. Враховуючи викладене вище, пропонуємо викласти пункт 3 Порядку в наступній редакції: «До участі в конкурсному відборі допускаються громадські організації, які мають статус юридичної особи не менше ніж один рік до дати оголошення конкурсного відбору, а також відокремлені підрозділи всеукраїнських об’єднань громадян без статусу юридичної особи, діяльність яких поширюється на територію міста Києва або району (районів) міста Києва.».
3.3. До введення в Україні пакету державних соціальних гарантій забезпечити людям з інвалідністю 1 групи соціальне (пенсійне) забезпечення на рівні не менше, ніж 3 реальних на конкретний період часу прожиткові мінімуми, а для інвалідів 2 групи – 2-х прожиткових мінімумів
Питання 4. Імплементація Конвенції ООН з прав людей з інвалідністю до чинного законодавства України: чому вона досі відсутня.
Ініціатори: Група науковців, юристів, адвокатів Громадського Комітету з прав інвалідів
Резолюція по питанню 4. Створити робочу групу при Міністерстві соціальної політики України, під егідою профільного віце-прем’єр-міністра з участі за участі всеукраїнських громадських організацій інвалідів та представників органів влади, для напрацювання до кінця 2018 року змін до законодавчих актів і імплементації до кінця 2018 року рекомендацій Конвенції про права людей з інвалідністю в законодавче та правове поле України.
Питання 5.
Ініціатор: Звернення від модератора засідання
Резолюція по питанню 5. Запропонувати членам Комітету протягом місяця надати пропозиції по напрацюванню механізмів
Голова ГО ВГО «Всеукраїнський парламент
працездатних інвалідів»,
голова Громадського комітету з прав людей
з інвалідністю,
модератор громадських слухань –
відкритого засідання Громадського комітету
з прав людей з інвалідністю Петровський В.Б.
Переглядів: 431 | Додав: vuppi | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: