Вітаю Вас Гість!
Четвер, 28.03.2024, 11:13
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Форма входу

Наше опитування

Яким проблемам інвалідів слід приділити увагу на нашому сайті
Всього відповідей: 129

Пошук

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Законодавча база щодо інвалідів » Об`єднання громадян

Коментар до ЗУ Про об`єднання громадян

      Одна з ключових проблем нашої країни полягає в тому, що нею на протязі доброго століття керує не еліта нації, а її (нації) псевдоеліта. І той факт, що країни світу    розбудовують свою державність, а Україна її знищує – найкраще цьому підтвердження. Та, по великому рахунку, важко дорікнути самовпевненим неукам, чи особам з дипломом, який дав «корочку», а не рівень освіти, навіть карєристам. Кожного з них по-своєму шкода, як плазуна різної породи, але ж вони свідомо, незважаючи на докорінно різні підходи, мотивацію і бачення своїх дій, лізуть «до корита», називають себе «елітою», прагнуть керувати, повчати, і вважають себе не лише істиною в останній інстанції, але й оракулом, який вірно трактує те, що не бачив і не читав, хоча читати вміє. А фах – історія, юриспруденція, економіка– то для інших, для дурнів. Психолог, філософ чи лікар безпомилково впізнають у цьому побіжному описі своїх клієнтів, але сьогодні і вони воліють мовчати, хитати головою, посміхатися чи цокати язиком.

   Безумовно, все сказане вище не стосується ані Вас, ані, я сподіваюся, мене, ані багатьох наших колег, але й ми іноді, вірогідно, через брак часу, не зовсім уважно і професійно розглядаємо певні проблеми, покладаючись на чиюсь, не завжди професійну та неупереджену думку, а іноді, не будучи фахівцями в певній конкретній галузі, не до кінця спроможні розібратися в подекуди нечітких формулюваннях і часто логічних, але між рядками, побудовах.

    Розберемо один з законів України – закон «Про об`єднання громадян». Почнемо з назви закону. Він називається не «Про громадські організації», не «Про громадські організації і їх об`єдання», не «Про спілки» (ті чи інші), також не про фонди, чи організації юридичних осіб. Якщо ми уважно прочитаємо статтю 1 цього закону і замислимося над її змістом, то побачимо, що вже вона підтверджує назву всього законодавчого акту і мої слова, і не лише назвою – «об`єдання громадян», тобто фізичних і однозначно фізичних осіб. В абзаці 1 ст. 1 цього ЗУ чітко визначено «… громадянами своїх…». Саме громадянами, тобто фізичними, а не юридичними особами (бо юридичні особи – це вже існуючі громадські організації), які, об`єднаючись, лише створюють цю юридичну особу, тобто громадську організацію, для подальшого захисту своїх свобод.

Абзац 2. Це об`єднання громадян, як мінімум, об`єднання з 3-х засновників, тобто знов-таки, фізичних, а не юридичних осіб, і є громадською організацією (визначається громадською організацією).

Жодного слова чи літери про те, що громадською організацією визнається об`єднання не громадян, а не організацій, тобто юридичних осіб, ні в назві закону, ані в статті 1 цього законодавчого акту, немає. Навпаки, ця думка повністю протирічить букві цього закону. А те, що в дужках абзацу 2 наведені приклади 1-ї частини можливої назви громадської організації, що ще раз чітко підкреслено в абзаці 2 статті 2-ї, так це закон, а про правильність чи помилки в законах можна дискутувати окремо і довго. Тож закон дозволяє називати в 1-й частині назви і громадську організацію, і об`єднання громадських організацій, а яка саме  правова форма цього утворення, це визначається тим, хто його створив – фізичні чи юридичні особи. А те, що абзац 1 закону розмежовує об`єднання громадян, тобто об`єднання фізичних осіб, на партії і громадські організації, лише нагадує тим, хто іноді навмисне хоче пошити в дурні інших, користуючись правом сили (це не стосується тих, хто і справді помиляється, неважливо навіть, з якої причини), що всі, без виключення, об`єднання громадян, тобто фізичних осіб, а саме: спілки, фонди, товариства, (а не тільки громадські організації) тощо, є громадськими організаціями, відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону «Про об`єднання громадян». Деякі спеціальні окремі законодавчі акти, такі, наприклад, як ЗУ «Про благодійництво та благодійні організації», «Про професійні спілки» тощо лише деталізують діяльність цих громадських організацій, наприклад, благодійних фондів, благодійних організацій, створених фізичними особами, а відтак, таких, що є об`єднаннями громадян, тобто громадських організацій. Це ж стосується і профспілок, які, будучи фактично громадськими організаціями, відповідно до абзацу 2 ст. 1, регулюють свою діяльність не лише загальним законом «Про об`єднання громадян», але й ЗУ «Про професійні спілки», який підкреслює особливості їх правового регулювання і деталізує діяльність цих громадських організацій, тобто об`єднань громадян – фізичних осіб. Вся аргументація головної суті статті 4 ЗУ «Про об`єднання громадян» щодо того, які об`єднання громадян є громадськими організаціями, підтверджується ст.. 3 цього закону, тільки з протилежного боку. Стаття 3 має назву «Громадська організація» Далі за текстом статті бачимо, що «громадською організацією є об`єднання громадян, тобто фізичних осіб, окремих фізичних членів суспільства, а не юридичних осіб, тобто вже створених і діючих громадських організацій, які (фізичні особи) об`єднаються для задоволення своїх різноманітних потреб разом, а не діють одноосібно. Що ще, окрім аналізу статей 1 та 3 треба написати для того, щоб зрозуміти, що таке громадська організація. Але ми, окрім статті 1 та статті 3 з цього закону, поглянемо ще й на текст та на назву статті 7. Стаття 7 має назву: «Заборона обмеження прав і свобод громадян в зв`язку з їх належністю або неналежністю до об`єднань громадян». Прочитавши цю назву, хіба що з дурного розуму можна припустити, що об`єднання громадян, тобто політичні партії чи громадські організації створюються не фізичними, а юридичними особами. І вже зовсім незручно коментувати статтю 11, що має назву «Засновники об`єднань громадян», статтю 12, що зветься «Членство в об`єднаннях громадян». В статті 11 чітко йдеться про те, що «Засновниками громадських організацій можуть бути громадяни України, громадяни інших держав, особи без громадянства, що досягли 18 років, а молодіжних і дитячих організацій – 15-річного віку». Як ще треба написати, щоб той, хто її читає, навіть не будучи юристом, зрозумів, що громадська організація  - це організація громадян, засновниками якої можуть бути виключно фізичні особи? А якщо засновники – юридичні особи, то це все, що завгодно, тільки не громадська організація. Йдемо далі. Стаття 12 свідчить про те, що «Членами громадських організацій, окрім молодіжних та дитячих, можуть бути особи, що досягли 14 років…»Чи є ще потреба в якихось коментарях, хіба що можна зазирнути до тлумачного словника, щоб остаточно визначити, що саме означає слово «особа». Думаю, наведених аргументів більш ніж достатньо, тому ні постанови, ні підзаконні акти щодо засновників, списків, відомостей з даними тощо тут не варто коментувати. І численні проекти законів щодо громадських організацій та різного роду доповідні записки тут коментувати вже зайве, адже вони, слава Богу, ще не є законодавчими актами, а хто і навіщо їх «малює», розумні люди також добре розуміють. Повернемося до спілок, що є свого роду надутвореннями. Що ж вони таке, як не громадські організації? Знаходимо статтю 10 вже неодноразово цитованого законодавчого акту «Спілки об`єднань громадян», назва якої звучить, наче грім з неба. Ця стаття регламентує діяльність спілок об’єднань громадян. Це - громадська організація громадських організацій, спілка громадських організацій, об`єднання (надструктура), яке об`єднає юридичні особи. Текст статті 10 чіткий та зрозумілий. Як ще треба написати? Не зрозуміє її або той, хто не хоче зрозуміти, або той, хто не чує і не вміє читати, або, я перепрошую, без коментарів. Ще прошу звернути увагу на  останній абзац статті 11, а саме « Засновниками спілок об`єднань громадян є об`єднання громадян». Коментувати цей абзац не варто, ми ж – люди з вищою освітою… На підставі цього аналізу Ви не гірше мене можете порахувати, хто саме і скільки посадових осіб і яких структур, які закони та постанови порушують, а також за яким кодексом і як саме їх діяльність можна оцінювати.

 

Категорія: Об`єднання громадян | Додав: Moder (09.07.2012)
Переглядів: 1340 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0