Вітаю Вас Гість!
Субота, 27.04.2024, 01:37
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Форма входу

Наше опитування

Яким проблемам інвалідів слід приділити увагу на нашому сайті
Всього відповідей: 129

Пошук

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Законодавча база щодо інвалідів » Проекти, постанови та інше

Зауваження до Клюєва
М І Н І С Т Е Р С Т В О
СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Міністерство регіонального розвитку, будівництва
та житлово-комунального-господарства України

01601, м. Київ-601, вул. Еспланадна, 8/10 тел.: (044) 226-24-45, факс: (044)289-00-98 E-mail:
info@mlsp.gov.ua

На виконання доручення Першого віце-прем'єр-міністра України А. Клюєва Мінсоцполітики надає зауваження до проектів постанов Кабінету Міністрів України „Про містобудівний кадастр”, „Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації” і „Про затвердження Порядку урахування громадських інтересів при розробленні містобудівної документації на місцевому рівні”, розроблених Мінрегіонбудом.
Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” у 1991 році вперше на законодавчому рівні була визначена необхідність створення безперешкодного середовища для інвалідів.
Постановою Верховної Ради Української РСР від 21 березня
1991 року „Про введення в дію Закону Української РСР „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Українській РСР” встановлювалося, що будинки, споруди та об’єкти, транспортне обслуговування повинні бути пристосовані до потреб інвалідів до 1 січня 2000 року. Після зазначеного строку експлуатація вказаних об’єктів без відповідного пристосування забороняється.
На жаль, вказане не було виконано. Однією із причин, чому так сталося, є те, що на той час у жодному документі з питань архітектурної діяльності, будівництва, планування і забудови територій, проектування та виробництва транспорту не вказувалася необхідність враховування потреб інвалідів.
Саме з таких підстав Президент України в своєму Указі від 19 травня
2011 року № 588/2011 „Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями” надав доручення виправити дану помилку.
Питанням створення безперешкодного середовища для інвалідів активно почали займатися лише на початку 21 століття.
Активізація роботи у цьому напрямі була пов’язана із низкою актів Президента України та Кабінету Міністрів України.
Водночас Україна долучилася до реалізації в країні низки міжнародних документів.
Так, з 2006 року в Україні реалізується План дій Ради Європи щодо сприяння правам і повній участі людей з обмеженими можливостями в суспільстві на 2006-2015 роки.
У кінці цього місяця в Україні у м. Одесі відбудеться Європейська конференція „Імплементація положень Плану дій Ради Європи щодо сприяння правам і повній участі людей з обмеженими можливостями в суспільстві на 2006-2015 роки.”.
Верховна Рада України у грудні 2009 року ратифікувала Конвенцію ООН про права інвалідів. Наступного року наша держава повинна звітувати перед Комітетом ООН про стан реалізації Конвенції ООН про права інвалідів.
Вказані міжнародні документи, у тому числі містять вимоги щодо створення безперешкодного середовища для інвалідів.
У зв’язку із цим надзвичайно актуальним є Указ Президента України
від 19 травня 2011 року № 588/2011 „Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями”, згідно з яким доручено активізувати роботу органів влади щодо привернення уваги суспільства до проблем інвалідів.
Також доручено Мінрегіонбуду забезпечити посилення ролі „комітетів доступності” в частині здійснення ними моніторингу і контролю за створенням безперешкодного середовища для інвалідів.
Разом із тим, у проектах, запропонованих Мінрегіонбудом, не відображено вищевказаних положень.
На підставі зазначеного, Мінсоцполітики у додатку надає зауваження до проектів постанов Кабінету Міністрів України „Про містобудівний кадастр”, „Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації” і „Про затвердження Порядку урахування громадських інтересів при розробленні містобудівної документації на місцевому рівні”.
Наявність у вказаних документах пропозицій, запропонованих Мінсоцполітики, має покращити створення безперешкодного середовища для інвалідів та інших маломобільних груп населення.
Крім того інформую, що маю намір особисто взяти участь у нараді з питань розроблення і доопрацювання проектів нормативно-правових актів, необхідних для реалізації Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”.
Додаток: на 3 арк.

Перший заступник Міністра В. Надрага

 
Зауваження
Міністерства соціальної політики України
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
„Про містобудівний кадастр”

Пропонуємо доповнити проект Положення про містобудівний кадастр нормами стосовно того, що бази даних містобудівного кадастру повинні містити відомості щодо забезпечення доступності осіб з інвалідністю до соціальної, архітектурної та транспортної інфраструктури. Джерелом інформації для формування містобудівного кадастру з цього приводу повинні стати органи містобудування та архітектури.
Пояснення.
На сьогодні Мінрегіонбуд та Мінінфраструктури не володіють інформацією про пристосовані та непристосовані до потреб інвалідів будівлі, об’єкти, споруди, транспортні інфраструктуру та засоби.
У зв’язку із цим, врахування відповідних відомостей у кадастрі є надзвичайно актуальним питанням, адже допоможе зрозуміти масштаби необхідної роботи та визначити пріорітетніші напрями.
Джерелом інформації для формування містобудівного кадастру з цього приводу можуть бути територіальні органи Державної архітектурно-будівельної інспекції України, на які відповідно до Указу Президента України від 9 грудня 2010 року № 1085/2010 „Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади” покладено функції з реалізації державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю.
Згідно з Положенням, затвердженим Указом Президента України
від 8 квітня 2011 року № 439/2011, Держархбудінспекція:
- є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
- відповідно до покладених на неї завдань здійснює в межах своїх повноважень державний контроль за дотриманням юридичними і фізичними особами державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт, перепланування та реконструкції (дообладнання) житлового фонду, будівель громадського призначення, елементів упорядження територій для задоволення потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.
Реалізація пропозиції Мінсоцполітики допоможе впровадженню ініціативи Харківського міського голови Г. Кернеса, який листом від 29.04.2011 звернувся до Кабінету Міністрів України з пропозицією запровадити конкурси на визначення найбільш доступного та безперешкодного міста для осіб з обмеженими фізичними можливостями. На даному етапі Мінсоцполітики вважає можливим запровадити вказаний конкурс не серед населених пунктів, а між власниками-розпорядниками споруд та будівель відповідних адміністративно-територіальних одиниць.

Перший заступник Міністра В. Надрага
 

Зауваження
Міністерства соціальної політики України
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
„Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації”
 
Пропонуємо у проекті Порядку проведення експертизи містобудівної документації:
- у пункті 6, абзацах 2 та 4 пункту 11 після слів „державним будівельним нормам” доповнити словами „у тому числі з питань доступності інвалідів та інших маломобільних груп населення,”;
- пункт 7 доповнити новими реченнями такого змісту: „При експертизі проектів містобудівної документації враховуються також результати їх розгляду громадськими організаціями інвалідів з ураженням органів зору, слуху, опорно-рухового апарату (за їх наявності). Переваги надаються громадським організаціям, представники яких входять до складів „комітетів доступності”, створених при відповідних виконавчих органах місцевих рад. За відсутності вказаних громадських організацій на території, щодо якої розроблено відповідні проекти містобудівної документації на місцевому рівні, враховуються також результати їх розгляду інвалідами із відповідними нозологічними формами захворювання, кандидатури яких пропонуються органами праці та соціального захисту населення.”.
Пояснення.
Згідно зі статтею 1 статті 27 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, залучають представників громадських організацій інвалідів до підготовки рішень, що стосуються інтересів інвалідів.
Статтею 27 вказаного Закону Україні встановлено, що планування і забудова населених пунктів, формування жилих районів, розробка проектних рішень, будівництво і реконструкція будинків, споруд та їх комплексів без пристосування для використання інвалідами не допускається.
Крім того, відповідно до Указу Президента України від 19 травня 2011 року
№ 588/2011 „Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями” Мінрегіонбуду доручено забезпечити посилення ролі „комітетів доступності” в частині здійснення ними моніторингу і контролю за створенням безперешкодного середовища для інвалідів.

Перший заступник Міністра В. Надрага
 
 
Зауваження
Міністерства соціальної політики України
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
„Про затвердження Порядку урахування громадських інтересів при розробленні містобудівної документації на місцевому рівні”
 
Пропонуємо у проекті Порядку урахування громадських інтересів при розробленні містобудівної документації на місцевому рівні підпункт 4) пункту 2.5 доповнити новими реченнями такого змісту:
„Такі представники обираються під час громадських слухань, у тому числі не менше однієї особи від громадських організацій інвалідів з ураженням органів зору, слуху, опорно-рухового апарату (за їх наявності). Переваги надаються особам, які входять до „комітетів доступності”, створених при відповідних виконавчих органах місцевих рад. За відсутності вказаних громадських організацій на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні, до складу Комісії обираються інваліди із відповідними нозологічними формами захворювання, кандидатури яких пропонуються органами праці та соціального захисту населення.”.
Пояснення.
Статтею 21 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності” визначено, що для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадських слухань з приводу проекту містобудівної документації, утворюється погоджувальна комісія, до складу, якої зокрема, входять уповноважені представники громадськості, які обираються під час громадських слухань.
Разом із тим, у проекті, запропонованому Мінрегіонбудом, не вказано, що представники громадськості обираються під час громадських слухань.
Крім того, згідно зі статтею 1 статті 27 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, залучають представників громадських організацій інвалідів до підготовки рішень, що стосуються інтересів інвалідів.
Статтею 27 вказаного Закону Україні встановлено, що планування і забудова населених пунктів, формування жилих районів, розробка проектних рішень, будівництво і реконструкція будинків, споруд та їх комплексів без пристосування для використання інвалідами не допускається.
До того ж, відповідно до Указу Президента України від 19 травня 2011 року
№ 588/2011 „Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями” Мінрегіонбуду доручено забезпечити посилення ролі „комітетів доступності” в частині здійснення ними моніторингу і контролю за створенням безперешкодного середовища для інвалідів.

Перший заступник Міністра В. Надрага
Категорія: Проекти, постанови та інше | Додав: Moder (13.07.2012)
Переглядів: 622 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0