Вітаю Вас Гість!
Неділя, 05.05.2024, 20:08
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Форма входу

Наше опитування

Яким проблемам інвалідів слід приділити увагу на нашому сайті
Всього відповідей: 129

Пошук

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Законодавча база щодо інвалідів » Соціальний захист інвалідів

Про Основні напрями вдосконалення системи соціальних виплат населенню

У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про Основні напрями вдосконалення
системи соціальних виплат населенню

 


З метою підвищення ефективності надання соціально вразливим
верствам населення державної підтримки та поліпшення соціального
обслуговування громадян п о с т а н о в л я ю:

1. Схвалити Основні напрями вдосконалення системи соціальних
виплат населенню (додаються).

2. Кабінету Міністрів України затвердити у двомісячний строк
заходи щодо реалізації Основних напрямів вдосконалення системи
соціальних виплат населенню та їх фінансового забезпечення.

 

Президент України В.ЮЩЕНКО

м. Київ, 10 травня 2006 року
N 359/2006

 

СХВАЛЕНО
Указом Президента України
від 10 травня 2006 року N 359/2006

ОСНОВНІ НАПРЯМИ
вдосконалення системи соціальних виплат населенню


Загальні положення

 

Система соціальних виплат спрямована на поліпшення
матеріального забезпечення соціально вразливих верств населення,
подолання бідності та зниження ступеня розшарування суспільства за
рівнем доходів. На сьогодні в Україні цією системою охоплено
близько 3 млн. отримувачів.

У 2005-2006 роках значно підвищився рівень державних
соціальних гарантій населенню, зокрема збільшено в 11,7 раза
розмір одноразової допомоги при народженні дитини, більш ніж у
2 рази - державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та
дітям-інвалідам.

Водночас рівень бідності населення в Україні, передусім серед
сімей з дітьми, родин, в яких є непрацездатні або непрацюючі особи
працездатного віку, свідчить про недостатню ефективність існуючої
системи державної підтримки соціально вразливих верств населення.
Встановлені розміри соціальної допомоги окремим категоріям
громадян не відповідають фактичним потребам в соціальній підтримці
більшості сімей. Окремі види соціальної допомоги дотепер надаються
без урахування доходів отримувачів. Відсутні системи оцінювання
впливу надання державної соціальної допомоги населенню на
подолання бідності та інформаційна база даних про потенційних
отримувачів такої допомоги. Разом із тим тільки третина сімей,
охоплених програмами державної соціальної допомоги, віднесена до
бідних. Тому потребують удосконалення існуючі підходи до оцінки
рівня бідності.

Робота державних соціальних інспекторів спрямована виключно
на виконання контрольних та дозвільних функцій щодо отримання
державної соціальної підтримки, а не на допомогу соціально
вразливим чи неблагополучним родинам та виявлення їх реальних
потреб у такій допомозі.

Процедура призначення окремих видів державної соціальної
допомоги є невиправдано складною, потребує від громадян значних
витрат часу та енергії на збирання і подання численних довідок та
документів. У більшості місцевих органів праці та соціального
захисту населення не створено належних умов для прийому громадян,
не забезпечено безперешкодного доступу осіб з обмеженими фізичними
можливостями. Рівень поінформованості населення щодо можливості
отримання державної соціальної допомоги є недостатнім.

Такий стан у сфері надання державної соціальної допомоги
зумовив необхідність розроблення Основних напрямів вдосконалення
системи соціальних виплат населенню (далі - Основні напрями),
спрямованих на забезпечення реалізації конституційного права
громадян на соціальний захист.

Мета

Метою Основних напрямів є вдосконалення системи соціальних
виплат, спрямованих на посилення соціального захисту соціально
вразливих верств населення, спрощення процедур надання державної
соціальної допомоги.

Очікувані результати

Реалізація Основних напрямів сприятиме зменшенню масштабів і
глибини бідності, посиленню адресності та збільшенню розмірів
державної соціальної допомоги, підвищенню ефективності
використання коштів, які спрямовуються на ці цілі, забезпеченню
широкого доступу громадян до інформації з питань соціального
захисту населення, створенню сучасної матеріальної бази та
відповідного інформаційного і кадрового забезпечення для отримання
населенням усіх видів державної соціальної допомоги за єдиною
заявою.

Основні напрями

Основними напрямами є:

1) удосконалення моніторингу системи соціальних виплат,
спрямованих на подолання бідності, шляхом:

визначення конкретних цілей, завдань та показників виконання
бюджетних програм соціального захисту населення;

запровадження нових методологічних підходів до визначення
показників бідності;

забезпечення проведення оцінки і моніторингу ефективності
системи державної соціальної допомоги;

2) впорядкування видів державної соціальної допомоги,
здійснення заходів щодо посилення адресності соціальної підтримки
окремих груп населення з урахуванням матеріального стану та умов
проживання сім'ї, а саме:

запровадження готівкової форми надання населенню житлових
субсидій на підставі розрахункових норм; інтегрування програми
житлових субсидій в систему державної соціальної допомоги;

визначення важливим принципом адресного спрямування державної
підтримки орієнтацію на сім'ю, забезпечення її життєвих потреб з
урахуванням вимог законодавства щодо сімейного обов'язку утримання
тих членів сім'ї, які потребують матеріальної допомоги чи
опинились у скрутних життєвих обставинах;

запровадження економічно обгрунтованих критеріїв визначення
права на отримання державної соціальної допомоги, в тому числі
оцінки майнового стану сім'ї;

заохочення громадян до активної життєвої позиції та прагнення
підвищити рівень життя своєї сім'ї власними зусиллями;

підвищення розмірів усіх видів державної соціальної допомоги
до рівня прожиткового мінімуму відповідних соціальних і
демографічних груп населення;

3) спрощення процедур призначення всіх видів державної
соціальної допомоги через застосування:

принципу призначення усіх видів державної соціальної допомоги
за однією заявою;

мережі консультаційних служб із залученням громадських
організацій з метою широкого інформування громадян про їх права і
обов'язки у сфері надання державної соціальної допомоги;

сучасних інформаційних технологій для дистанційного
консультування громадян, визначення права особи на державну
соціальну допомогу та призначення такої допомоги;

принципу довіри до наданої особою інформації про свій
майновий стан та покладання функції доведення недостовірності
такої інформації на органи державної влади;

4) запровадження нової прогресивної технології прийому
громадян в органах праці та соціального захисту населення за
принципом "єдиного вікна", що забезпечить їх обслуговування на
якісно новому рівні, шляхом:

застосування інтегрованого підходу до надання усіх видів
державної соціальної допомоги, на які особа має право;

формування інформаційної бази про отримувачів та потенційних
отримувачів державної соціальної допомоги;

забезпечення ефективного використання коштів Державного
бюджету України та місцевих бюджетів, передбачених на виконання
програм соціального захисту населення;

підвищення ефективності роботи спеціалістів органів праці та
соціального захисту населення;

5) удосконалення інституту державних соціальних інспекторів
через:

визначення однією з основних функцій державних соціальних
інспекторів здійснення соціального супроводу найбільш соціально
вразливих чи неблагополучних сімей;

збільшення чисельності державних соціальних інспекторів з
урахуванням нормативів соціального обслуговування сімей;

навчання державних соціальних інспекторів основ психології та
соціальної роботи;

поліпшення організаційного, кадрового та
матеріально-технічного забезпечення роботи державних соціальних
інспекторів;

6) модернізація інформаційних і комунікаційних технологій та
удосконалення зв'язків з громадськістю через:

створення сучасної технічної бази та розвиток
інформаційно-аналітичної системи органів праці та соціального
захисту населення;

формування єдиної бази даних отримувачів державної соціальної
допомоги та Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги,
інтегрованих з базами даних (реєстрами) Державної податкової
адміністрації України, Пенсійного фонду України, державної служби
зайнятості, фондів загальнообов'язкового державного соціального
страхування, державних органів реєстрації актів цивільного стану,
створення відповідних загальнодержавних мереж;

впровадження інтегрованих програмних продуктів для надання
всіх видів державної соціальної допомоги за однією заявою;

застосування сучасних соціально-інформаційних технологій для
врахування громадської думки щодо існуючих і нових соціальних
програм;

формування сучасної інформаційної системи з метою
запровадження пластикової чи іншого виду картки (соціального
паспорта особи);

7) створення сучасної розгалуженої постійно діючої системи
навчання і підвищення кваліфікації працівників органів праці та
соціального захисту населення, що сприятиме підвищенню якості
обслуговування населення, та запровадження сучасної системи
управління персоналом;

8) впровадження міжнародного досвіду використання сучасних
соціальних технологій та методів роботи, у тому числі розвиток
благодійництва у сфері надання соціальної допомоги соціально
вразливим верствам населення.

Етапи реалізації Основних напрямів

Ці Основні напрями реалізовуватимуться у три етапи:

перший (2006 рік - I півріччя 2007 року) передбачає
затвердження заходів з реалізації Основних напрямів на
центральному та місцевому рівнях, розроблення і прийняття законів
та інших нормативно-правових актів з питань удосконалення системи
соціальних виплат населенню.

Передбачається запровадити експерименти з реалізації окремих
Основних напрямів для визначення найбільш ефективних механізмів
надання державної соціальної допомоги (інтеграція програми
житлових субсидій у систему державної соціальної допомоги,
впровадження нових методологічних підходів до оцінки рівня
бідності);

другий (II півріччя 2007 року - 2008 рік) - широкомасштабне
здійснення заходів у системі органів праці та соціального захисту
населення (впровадження єдиної технології прийому громадян,
інформування громадськості з питань діючої системи державної
соціальної допомоги, технічне переоснащення зазначеної системи,
модернізація інформаційних і комунікаційних технологій,
перенавчання та атестація персоналу).

На цьому етапі здійснюватиметься посилення адресного підходу
до надання державної соціальної допомоги, перш за все бідним
сім'ям та найбільш соціально вразливим верствам населення;

третій (2009 рік) - завершення формування цілісної системи
управління та контролю за наданням соціальних виплат населенню.

Фінансове забезпечення реалізації Основних напрямів

Реалізація Основних напрямів здійснюватиметься за рахунок
коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів, а також
інших джерел, не заборонених законодавством.

Заходи щодо запровадження нової прогресивної технології
прийому громадян у місцевих органах праці та соціального захисту
населення фінансуватимуться за рахунок позики Міжнародного банку
реконструкції та розвитку, наданої відповідно до Закону України
"Про ратифікацію Угоди про позику (Проект удосконалення системи
соціальної допомоги) між Україною та Міжнародним банком
реконструкції та розвитку".


Глава Секретаріату
Президента України О.РИБАЧУК

 

Категорія: Соціальний захист інвалідів | Додав: Moder (08.07.2012)
Переглядів: 1423 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0