Вітаю Вас Гість!
Четвер, 24.06.2021, 17:50
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Форма входу

Наше опитування

Яким проблемам інвалідів слід приділити увагу на нашому сайті
Всього відповідей: 124

Пошук

Архів записів

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Лютий » 11 » Меморандум про співпрацю
14:09
Меморандум про співпрацю

08 грудня 2014 року в приміщенні Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, В. Лутковської, було підписано ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ МЕМОРАНДУМ

ПРО ВЗАЄМОДІЮ, ПАРТНЕРСТВО І СПІВРОБІТНИЦТВО  З ПРАВ    ІНВАЛІДІВ ТА ІНТЕГРАЦІЇ В ЄВРОПЕЙСЬКЕ СПІВТОВАРИСТВО

Документ підписали:

  1. Петровський Володимир Борисович, ГО «Всеукраїнська громадська організація «Всеукраїнський парламент працездатних інвалідів», голова організації, інвалід 1 групи
  2. Колядін Анатолій Федорович, Всеукраїнська громадська організація інвалідів Чорнобиля «Чорнобиль-86», голова організації, учасник ліквідації аварії на ЧАЕС, інвалід 2 групи
  3. Крошко Ірина Валеріївна, Всеукраїнська громадська організація «Український конгрес інвалідів», голова організації, інвалід 2 групи
  4. Данчук Олена Степанівна, Регіональний Меморандум поглибленого співробітництва та особливого партнерства з питань реалізації прав інвалідів та європейської інтеграції (м. Дніпропетровськ), провідний секретар
  5. Богатиренко Костянтин Вікторович, Театрально-концертна студія інвалідів «Добробут та Злагода», директор, інвалід 2 групи по зору
  6.  Кириченко Сергій Іванович, юрист, адвокат, інвалід 1 групи по зору
  7. Горовий Геннадій Володимирович, поет, письменник, член Спілки письменників України, інвалід 1 групи по зору
  8. Шанаєв Жорж Іванович,  член Спілки художників України, заслужений водолаз, Лауреат   Державної премії СРСР в галузі науки і техніки, Лауреат літературно-мистецької премії ім. М. Нечуя-Левицького, Кавалер орденів України «За відвагу» та «За мужність», учасник ліквідації аварії на ЧАЕС, інвалід 2 групи. Меморандум створено та підписано з метою співпраці в галузі комплексного подолання проблем інвалідів та інвалідності. Повний текст Меморандуму викладено нижче:

    МЕМОРАНДУМ

    Всеукраїнський меморандум  про взаємодію, партнерство і співробітництво  з прав інвалідів та інтеграції в європейське співтовариство»

    коротка назва «Всеукраїнський меморандум з прав та євроінтеграції інвалідів»

     

    місто Київ                                                                                        «09»  грудня    2014 року

     

    Преамбула

    Учасники Меморандуму,

    беручи до уваги, що в Україні діє численна кількість розрізнених громадських організацій інвалідів, які, об’єднуючи значну частину громадян з інвалідністю і дітей-інвалідів, встановлюють статутним завданням  задоволення соціальних, медичних, економічних інтересів своїх членів, що вочевидь є недостатнім для вирішення проблем досягнення рівності, соціальної захищеності і дотримання прав інвалідів в умовах розмаїття суперечливих підходів сучасної державної політики щодо їх реалізації,

    виходячи з того, що ще велика кількість людей з інвалідністю залишається неорганізованою, поза увагою влади і громадськості, позбавленою захисту прав, соціальної і правової допомоги, потребує поєднання зусиль існуючих формувань інвалідів та фахівців з інвалідністю, найбільш активних і підготовлених до здійснення правозахисної діяльності на засадах самозайнятості або у складі громадських формувань, а також за своїми якісними характеристиками здатних самостійно або у взаємодії з державою і суспільством до участі у вирішенні питань, що стосуються інвалідності та інвалідів,

    маючи на увазі, що сприяння повному здійсненню інвалідами своїх прав людини та основоположних свобод, справедливо забезпечить зміцнення у них і в суспільстві почуття причетності людей з обмеженими можливостями у досягненні значних успіхів у людському, соціальному та економічному розвитку суспільства і викоріненні злиденності і убогості, та усвідомлюючи, що партнерство, співробітництво і взаємодія громадськості інвалідів з державою і суспільством має потужне значення для поліпшення умов життя інвалідів відповідно до їх потреб,

    усвідомлюючи, що кожна окрема людина, маючи зобов'язання стосовно інших людей і того колективу, до якого вона належить, повинна домагатися заохочення і дотримання конституційних прав,

    виявляючи добру волю і намір на взаємодію, партнерство і співробітництво у сферах економічних, соціальних, наукових, технічних, правових, політичних культурних та інших відносин для задоволення потреб осіб з обмеженими інвалідністю можливостями,

    будучи занепокоєними тим, що в Україні інваліди у будь-якому віці продовжують натрапляти на бар'єри на шляху їхньої участі в житті суспільства як повноправних членів і з порушенням їхніх прав людини, та у зв’язку з цим визнаючи необхідність захищати права людини з інвалідністю і дитини-інваліда,

    маючи на увазі, що Конвенція про права інвалідів (995_g71) з набуттям нею чинності для України з 06 березня 2010 року згідно із Законом  від 06.12.2009 року, поставши перед суспільством всеосяжною та єдиною міжнародною конвенцією про заохочення та захист прав і гідності осіб з обмеженими інвалідністю можливостями, підлягає обов’язковому і повному виконанню кожного із її положень, що сприятиме подоланню глибоко несприятливого соціального становища людей і дітей з інвалідністю та розширення їхньої участі в громадському, політичному, економічному, соціальному та культурному житті за рівних з іншими громадянами можливостей,

    враховуючи значну роль громадськості інвалідів у реалізації прав інвалідів та у здійсненні і захисту їхніх прав і свобод, задоволенні політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, домагаючись  зростання солідарності, цілеспрямованості та ініціативності у здійсненні ними відповідної діяльності,

    прагнучи забезпечення належних і достатніх умов для використання особами з інвалідністю своїх прав, а також дотримання прав і свобод, закріплених у Конституції України (254к/96-ВР) та законах України, встановлених в Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (995_004), Міжнародному пакті про економічні, соціальні і культурні права (995_042), Міжнародному пакті про громадянські і політичні права (995_043), зазначених у Декларації прав інвалідів  (995_117) та виписаних в Конвенції про права інвалідів (995_g71), запроваджених Резолюцією 48/96  (995_306) стандартних правил забезпечення однакових  можливостей для інвалідів, а також  дотримання, виконання, застосування прав дітей-інвалідів, проголошених у  Декларації прав дитини (995_384), Конвенції про права дитини (995_021) і схвалених Європейській конвенції про здійснення прав дітей (994_135),

    констатуючи багатоманітність об’єднань інвалідів та виявлений цінний і потенційний внесок людей з інвалідністю у загальний добробут, разом з тим водночас і факт проживання більшості інвалідів в умовах убогості, що зумовлює необхідність поєднати зусилля та спільно, усією працездатною громадськістю громадян з інвалідністю, у взаємодії, партнерстві,  співробітництві між об’єднаннями інвалідів та фахівцями з інвалідністю, здатних професійно займатися усуненням негативного впливу бідності на формування в інвалідів особистості та спонукання у них волевиявлення до здійснення активної суспільно корисної діяльності,

    усвідомлюючи, що  повна повага до прав та основоположних свобод людини і громадянина, права інвалідів і права дітей-інвалідів  повноцінно забезпечується в умовах обстановки миру і безпеки, що ґрунтуються на неухильному дотриманні усіма країнами світу цілей і принципів, викладених у Статуті Організації Об'єднаних націй (995_010), та залишаючись переконаними, що дотримання застосовних угод у галузі прав людини є неодмінною умовою для повного захисту інвалідів навіть під час збройних конфліктів та іноземної окупації,

    домагаючись удосконалення механізмів участі інвалідів в управлінні державними справами, реалізації права бути обраними в представницькі органи влади, користування на рівні з іншими громадянами правом доступу до державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, залучення найбільш підготовлених громадських і професійних діячів і їхніх формувань до утвердження та забезпечення прав і свобод людини державою,

    будучи переконаними у необхідності розвитку значного потенціалу нормотворчого, правозастосовчого, правозахисного, правоохоронного, соціального, громадянсько-політичного, економічного, технічного, управлінського, представницького партнерського співробітництва громадян України з інвалідністю та створених ними формувань,

    вважаючи за необхідне приймати участь у вирішенні питань щодо надання формуванням інвалідів і тим, хто здійснює діяльність в інтересах інвалідів,  фінансової, матеріальної, консультативної та інформаційної підтримки держави з вищеназваних питань,

    маючи на меті дотримання встановлених Конституцією і законами України, Конвенцією про права та основоположні свободи громадянина і людини, Конвенцією про права інвалідів та Конвенції про права дитини прав людини і дитини з інвалідністю, яка на законних підставах проживає або перебуває в Україні, врегулювання забезпечення інвалідів та їх формувань пільгами та дієвості механізму пільгоутворення, а також визначення у законодавстві України обов’язків громадян з інвалідністю, що має поліпшити ставлення у суспільстві до інвалідів,

    бажаючи удосконалення розвитку існуючих та напрацюванню нових форм взаємодії учасників Меморандуму між собою, з державою і суспільством у сфері економічних, соціальних, політичних, правових та інших суспільних відносин та визнаючи, що взаємодія, партнерство  та співробітництво з питань, що стосуються людей з інвалідністю в Україні, є пріоритетними засобами досягнення повноти задоволення інтересів інвалідів та їх формувань,  а також розширення можливостей реалізації людьми з інвалідністю своїх прав,

    прагнучи запровадження в Україні дієвого загального всеукраїнського, відкритого для підписання іншими будь-якими бажаючими особами, зацікавленими у вирішенні питань щодо інвалідів та створених ними формувань, Меморандуму дотримання прав дорослих і дітей інвалідів,

    будучи готовими до співпраці у партнерстві та взаємодії з усіма зацікавленими державними (урядовими) і недержавними (неурядовими) формуваннями,  вирішивши напрацювати у взаємодії з ними найбільш ефективну модель громадського контролю і реагування громадськістю на будь-які значні порушення реалізації прав інвалідів,

    виявляючи намір створити громадську систему з питань реалізації прав інвалідів та соціального, медичного, економічного, правового, політичного, громадянського, інформаційного захисту кожного із числа осіб, можливості яких порівняно з іншими громадянами істотно обмежені анатомічними, біологічними, розумовими, психічними дефектами, що зумовили інвалідність, 

    будучи сповненими рішучості спільно зробити все можливе для:

    а) демократизації державного правління і самоврядування місцевих громад, що передбачає обов’язкове залученням громадян з інвалідністю та/або їх об’єднань до роботи законодавчих і керівних органів влади, добровільного і прямого без стороннього впливу на волевиявлення зазначеної категорії виборців та їх власний вибір під час вільних і справедливих виборів, забезпечення повноти здійснення права цих осіб на вільне Висловлення власної думки в представницьких і виконавчих органах влади та засобах масової інформації  з усіх питань суспільного життя, державного правління та життєдіяльності осіб з обмеженими інвалідністю можливостями в Україні;

    б) досягнення у суспільстві толерантності відносно до усіх груп чи окремо взятих людей і дітей з інвалідністю незалежно від наявної у них нозології захворювання та категорії інвалідності, поваги до людської особистості і гідності, совісті, віросповідання, переконань, визнання їхньої свободи пересування, асоціацій та мирних зібрань, забезпечення їм однакової з іншими рівності можливостей здійснення соціальних, економічних, культурних, політичних і громадянських прав;

    в) неухильного дотримання усіма органами державної влади, включаючи правоохоронні та судові  органи, органи місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, прав людини і дитини, визнаних інвалідами, принципів верховенства права і верховенства закону при вирішенні будь-яких питань, що стосуються населення, ураженого інвалідністю;

    г) ведення непримиримої боротьби зі свавільним арештом чи триманням під вартою людей або дітей з інвалідністю, з підданням їх катуванню і жорстоким, нелюдським або таким, що принижують гідність, видам поводження та покарання, з порушенням права на ефективне кримінальне провадження у випадку пред’явлення такій особі підозри у вчинені злочину та справедливий і відкритий судовий розгляд у разі пред’явлення їй обвинувачення або вирішення відносно особи з інвалідністю питання про застосування до неї примусових заходів медичного чи виховного характеру та примусового лікування  у зв’язку з вчиненням нею кримінального правопорушення, або під час застосування до такої особи зазначених заходів питання про їх продовження, зміну, припинення скасування;

    д) формування у людей і дітей з інвалідністю відповідно до їх розумової розвиненості юридичної обізнаності та правосвідомості, поглиблення у них знань своїх прав та свідомого користування своїми економічними, соціальними, культурними, громадянськими та політичними  правами і свободами, розуміння ними відповідних цим правам власних дій та усвідомлення похідних від прав певних обов’язків;

    е) підвищення життєвого рівня інвалідів та поліпшення їх соціальної забезпеченості згідно із спроможності до самообслуговування та здатності займатися трудовою чи професійною діяльністю з одержанням доходу;

    є) створення кожній людині та дитині з інвалідністю необхідних умов для  користування належним доступом до ефективних засобів правового захисту проти               будь-якого порушення її прав;

    ж) забезпечення інвалідам, які належать до національних меншин, що утворюють народ України, етнічної, культурної, мовної і релігійної самобутності та права вільно виражати, зберігати та розвивати власну національну самобутність без якої б то не було дискримінації в умовах повної рівності перед законом, однакового з іншими інвалідами України доступу до захисту прав людини та основоположних свобод;

    з) будівництва на підґрунті повного і неухильного дотримання прав людини та дитини і основоположних свобод фундаменту, на основі якого здійснювати заходи інтеграції інвалідів України у нову Європу миру і злагоди, доброзичливості і добросусідства,

                Вирішивши, що окреслені у преамбулі Меморандуму тези будуть керівними положеннями для усіх Учасників Меморандуму, які на засадах розумного партнерства і співробітництва між собою та іншими суб’єктами відносин, у тому числі органами державної влади в центрі і в регіонах, органами місцевого самоврядування, іноземними недержавними установами та організаціями, іншими суб’єктами публічного і приватного, національного і міжнародного права,

    Досягли повного взаємопорозуміння з порушених у цьому Меморандумі питань і домовилися про наступне:

    Всеукраїнський меморандум  про взаємодію, партнерство і співробітництво  з прав інвалідів та інтеграції в європейське співтовариство» (коротка назва - «Всеукраїнський меморандум з прав та євроінтеграції інвалідів»), далі – Меморандум, є спільною багатосуб’єктною односторонньою угодою (заявою) осіб, які підписали цей документ і бажають домогтися забезпечення в Україні належного захисту прав інвалідів та удосконалення механізму їх реалізації, про спільне здійснення на засадах гідного партнерства і розумного співробітництва між собою та у взаємодії з державою і суспільством діяльності щодо питань дотримання, виконання, застосування і використання прав інвалідів, дотримання та імплементації в національне законодавство положень Конвенції ООН про права інвалідів (995_g71) та інших міжнародних угод, якими встановлені або закріплені права людей і дітей з інвалідністю.

         2. Метою Меморандуму є:

    спільне вчинення дій, спрямованих на  правове, економічне, інституційне тощо наближення інвалідів України до стандартів європейського і світового співтовариства;

     запровадження організованої широкомасштабної участі громадськості інвалідів у нормотворчій (правотворчій), правозастосовчій та іншій діяльності;

    поглиблення взаємодії, партнерського співробітництва і співпраці з органами державної влади,  інститутами громадянського суспільства,  вітчизняними та іноземними юридичними особами всіх форм власності, фахівцями з інвалідністю, незалежно від їх громадянства,  які опікуються проблемами інвалідів та інвалідності задля дослідження, вивчення та подолання вищеназваних проблем, спираючись на норми, визначені вітчизняним і міжнародним законодавством.

    3. Завданням Меморандуму є:

    1) поєднання у горизонтальному співвідношенні громадських формувань інвалідів та фахівців і підприємців з інвалідністю наявного у них реабілітаційного потенціалу для вирішення шляхом взаємодії, партнерства і співробітництва  з державними і недержавними формуваннями проблем зростання ризиків інвалідизації  суспільства та мінімізації обмежень можливостей життєдіяльності людей та дітей з інвалідністю, а також залучення до участі в нормотворчій діяльності та управлінні державними справами з питань інвалідів широкого кола громадськості інвалідів;

    2) проведення моніторингу стосовно дотримання державних соціальних стандартів і державних гарантій, встановлених для людей і дітей з інвалідністю в Україні, створених для цих категорій населення правових, економічних, політичних, соціальних, психологічних та інших умов для забезпечення їхніх прав і можливостей нарівні з іншими громадянами для участі у суспільному житті; стану соціально-економічного забезпечення їхніх життєво важливих потреб у відкритих умовах суспільства та в ізоляції;

    3) колективне вивчення громадськістю інвалідів у взаємодії з Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини і з іншими компетентними державними органами стану інвалідів в Україні та умов реалізації прав зазначеної категорії населення;

    4) напрацювання аналітичних висновків по результатах вивчення стану справ щодо дотримання прав інвалідів (дітей-інвалідів) в Україні;

    5) громадське обговорення проектів та чинних актів законодавства України задля удосконалення регуляторних нормативно-правових актів щодо осіб з обмеженими інвалідністю можливостями та надання державної фінансової допомоги діяльності їхніх формувань та само зайнятих осіб;

    6) проведення заходів (акцій, проектів)  з метою пошуку  та реалізації нових організаційно-правових форм задоволення потреб людей та дітей з інвалідністю, юридичних осіб, що засновані або діють в інтересах інвалідів, а також громадян України, які мають інвалідність і при цьому є фахівцями у певній галузі або підприємцями;

    7) створення системи громадського контролю за дотриманням, виконанням, застосуванням прав осіб з інвалідністю та можливостей використання ними конституційних прав і свобод, а також стану імплементації в Українське законодавство положень Конвенції ООН про права інвалідів та дотримання щодо інвалідів Конвенції Ради Європи про захист прав людини та основоположних свобод, дієвості інших чинних для України міжнародних договорів та регуляторних актів України з питань інвалідів, виконання ними покладених на них обов’язків та ефективності наданих їм пільг;

    8) сприяння діяльності, спрямованій на забезпечення рівності інвалідів в суспільстві та безбар`єрність для інвалідів всіх нозологій в їх життєдіяльності, на об`єктах та інфраструктурі в Україні на умовах дотримання норм і принципів універсального дизайну.

    9) створення бази даних прав інвалідів та порушень стосовно прав інвалідів (дітей-інвалідів), що накопичуватиме відомості про закони та інші підзаконні акти, які регулюють процедури реалізації прав інвалідів; про фахівців з інвалідністю, підприємства інвалідів; суб’єкти господарювання, які використовують працю інвалідів і ті,  які не забезпечують норматив робочих місць для інвалідів; соціальне та економічне становище працюючих і безробітних працездатних людей з інвалідністю; інвалідів, які визнані непрацездатними і заявили про своє бажання працювати за індивідуальними програмами реабілітації; виявлені поширені порушення прав інвалідів та засоби усунення таких порушень; а також про інвалідів, які притягувалися до кримінальної або адміністративної відповідальності; щодо яких застосовано  покарання за вчинені кримінально карані діяння та стягнення  за адміністративні правопорушення; причини і мотиви скоєння правопорушення; застосування до правопорушників-інвалідів примусових заходів медичного чи виховного характеру

    10) сприяння подоланню проблем інвалідів та інвалідності в Україні.

    Учасники Меморандуму визначають своїм завданням розроблення спільної програми дій та створення громадської системи реалізації прав людей з інвалідністю в Україні для їх всебічної інтеграції в суспільство та успішної генерації в суспільстві, ефективного функціонування у взаємодії, партнерстві, співробітництві інвалідів, у тому числі не залучених до участі в об’єднаннях чи до співпраці з органами влади і місцевого самоврядування з питань, пов’язаних з дотриманням, використанням, виконанням, застосуванням  в Україні прав інвалідів, закріплених у Конвенції про права інвалідів, інших міжнародних договорах, що стосуються інвалідів, а також у чинних законах та нормативно-правових актах України стосовно соціальної захищеності людей з обмеженими інвалідністю можливостями, проведення інших заходів, спрямованих на поліпшення соціального становища громадян України з інвалідністю та їх інтеграції в європейське і світове співтовариство.

    Для реалізації завдань Меморандуму його учасники можуть у встановленому законом порядку створювати юридичні та неюридичні особи (спілки, громадські організації, недержавні установи, організації, інші організаційно-правові форми, передбачені чинним законодавством України). 

          4.  Підписати Всеукраїнський Меморандум і стати його Учасником мають право у будь-який час і за встановленою ним процедурою особи, які визнають його визначальну роль у своїй діяльності з окреслених ним питань та беруть на себе зобов’язання у межах цього Меморандуму  діяти спільно і ставитися відповідально до виконання його положень. Зокрема підписантами можуть бути:

    - організації, установи, підприємства, інші  громадські об’єднання інвалідів (спілки, асоціації, союзи, блоки, фундації,коаліції, асамблеї, ліги), дитячі та молодіжні організації інвалідів;

    - фізичні особи з обмеженими інвалідністю фізичними можливостями, які в установленому законом порядку здійснюють наукову або індивідуальну професійну чи підприємницьку діяльність,

    - об’єднання громадян, установи та інші формування, що ставлять на меті задоволення потреб осіб з інвалідністю, благодійні фонди та благодійні організації, вищі навчальні, професійні заклади освіти, культури, мистецтва;

    - фізичні особи - не інваліди, які професійно займаються проблемами інвалідів, або в силу специфіки професійної діяльності або їхнього власного бажання надають посильну матеріальну, моральну, будь-яку іншу допомогу в подоланні та вирішенні проблем інвалідів і інвалідності в Україні;

    - органи виконавчої влади та місцевого самоврядування;

     - засоби масової інформації.

            5. Підписантами Меморандуму не можуть бути:

    - фізичні особи - не інваліди,  які не займаються проблемами інвалідів і не беруть безпосередньої участі у вирішенні проблем інвалідів;

    -  фізичні особи-інваліди, які не здійснюють індивідуальної діяльності і не є фахівцями та працівниками інтелектуальної, гуманітарної, соціальної, економічної або правової сфери;

    - юридичні особи, які не займаються вирішенням проблем інвалідів.

           6. Підписання цього Меморандуму юридичними особами, фізичними особами – фахівцями з інвалідністю, що здійснюють практичну діяльність, а також утвореними за регіональним угодами блоками громадських формувань інвалідів, що не мають  статусу всеукраїнського громадського об’єднання, вчиняється на спільному форумі, який може бути у будь-якій прийнятній для обговорення цього питання формі (круглий стіл, конференція, збори).

    Цей Меморандум постійно відкритий для приєднання будь-яким громадським об’єднанням інвалідів або діючим в інтересах інвалідів та зацікавленими у вирішенні питань інвалідів,  професійними і громадськими діячами з інвалідністю. Кожний новий учасник з дати приєднання до цього Меморандуму, входить до складу його учасників і є рівноправним членом Ліги учасників Меморандуму.

    У подальшому до Меморандуму можливе приєднання за заявою претендента про включення до складу учасників Меморандуму та участь у роботі Меморандуму, яка подається на ім’я Повноважного Секретаря Меморандуму.

    За заявою про приєднання до Меморандуму та участь у роботі його основного органу, поданою на ім’я Повноважного Секретаря Меморандуму, до цього Меморандуму можуть приєднатися будь-які інші організації інвалідів та практикуючі фахівці з інвалідністю, які підтримують виголошені у цьому Меморандумі умови взаємодії, партнерства, співробітництва та заявили про готовність неухильно дотримувати і дбати про дотримання іншими офіційними формуваннями та особами прав інвалідів.

    У заяві вказуються відомості про особу претендента та зазначаються його гарантії неухильного виконання положень Меморандуму.

    Перелік документів для вступу до числа учасників Меморандуму, розробляє Повноважний секретар Меморандуму і затверджує на своєму засіданні Ліга учасників Меморандуму.

    7. Учасники, які підписали цей Меморандум з моменту підписання або за поданою ними заявою про приєднання до Меморандуму з відповідними додатками з моменту оголошення Повноважним Секретарем Меморандуму заяви, прийнятої усіма учасниками, є членами Ліги учасників Меморандуму, утвореної за правилами, визначеними у цьому Меморандумі.

    До складу Ліги учасників Меморандуму входять усі  учасники Меморандуму, незалежно від часу підписання чи приєднання до нього. 

    Ліга учасників Меморандуму є неформальним договірним громадським формуванням з горизонтальною системою взаємовідносин учасників, яке відкрите для приєднання будь-яким громадським об’єднанням інвалідів або діючим в інтересах інвалідів та зацікавленим у вирішенні питань інвалідів, фізичним особам -  професійним і громадським діячам з інвалідністю. Кожен новий учасник з дати приєднання до Меморандуму, входить до складу учасників Меморандуму і є членом Ліги учасників Меморандуму на умовах, рівних з іншими учасниками.

    8. Ліга учасників Меморандуму є колегіальним рекомендаційно-дорадчим органом,  до функціональних обов`язків і повноважень якого належить:

    - обговорення питань, які стосуються вивчення, подолання і вирішення проблем інвалідів (їх об`єднань, підприємств, установ, організацій об`єднань інвалідів),

    - напрацювання рекомендацій,  документів, пропозицій щодо подолання таких проблем,

    - запровадження необхідних комплексних заходів для реалізації прийнятих рішень в органах влади та інших структурах, незалежно від їх форми власності.

    9. З метою підготовки, організації і проведення роботи Ліги учасників меморандуму в її складі функціонує консультативно-дорадчий орган - Колегія учасників меморандуму, до складу якої входять учасники, які підписали Меморандум.

    Колегія учасників Меморандуму виконує консультативно-дорадчі та контролюючі функції, сприяє Повноважному Секретарю Меморандуму в організації, підготовці та проведенні роботи Колегії, в виконанні  функціональних обов’язків Повноважного Секретаря Меморандуму, здійснює контроль за дотриманням Лігою учасників Меморандуму, Колегією учасників Меморандуму і Повноважним Секретарем Меморандуму стандартів та положень, закладених в Меморандумі, а також контроль за обігом матеріальних та нематеріальних активів (надходження та витрати) в процесі здійснення діяльності Меморандуму.

    В разі недотримання Лігою учасників Меморандуму, членами Колегії учасників Меморандуму, Повноважним Секретарем Меморандуму визначених у Меморандумі обов’язків і повноважень, норм та стандартів, Колегія учасників Меморандуму має право накладати вето на рішення, що суперечать засадничим принципам Меморандуму.

    Колегія учасників Меморандуму має право зняти вето на рішення Ліги учасників Меморандуму, накладене Повноважним секретарем Меморандуму, якщо таке вето суперечить засадничим принципам Меморандуму.

    Рішення щодо вище наведених питань, винесених на розгляд Колегії, приймаються одноголосно (на умовах консенсусу) з досягненням згоди усіх членів Колегії.

    В разі, якщо такого консенсусу не досягнуто, рішення переноситься на доопрацювання і приймається після досягнення консенсусу членів Колегії Меморандуму.

    Рішення, з приводу яких не було досягнуто консенсусу між членами Колегії Меморандуму, не виносяться на розгляд Колегії.

    Члени Колегії почергово (1 раз на 6 місяців) головують на засіданнях Колегії Меморандуму та Ліги учасників Меморандуму, виключно з правами підготовки засідань та виконання обов`язків спікера. За ініціативи Ліги, підтриманої Колегією Меморандуму (в рамках функцій, наданих їй даним Меморандумом), головуючим  Ліги учасників Меморандуму на визначений період може бути будь-який з членів Ліги учасників Меморандуму (підписант Меморандуму).

    За неналежне виконання обов’язків і повноважень спікер може бути відкликаний на вимогу більшості членів Колегії учасників Меморандуму. У такому разі посаду спікера Ліги чи Колегії займає наступний за визначеною чергою учасник Колегії учасників Меморандуму.

    . За ініціативи Ліги, підтриманої Колегією Меморандуму (в рамках функцій, наданих їй даним Меморандумом), Головуючим  Ліги учасників Меморандуму на визначений період може бути будь-який з членів Ліги учасників Меморандуму (підписант Меморандуму).

             10. Вищим виконавчим органом Меморандуму є Повноважний Секретар Меморандуму, функціями якого є  організація та координація роботи Колегії,  а також представництво інтересів Коаліції Учасників Меморандуму в органах державної влади і місцевого самоврядування, в національних, незалежно від форми власності, і міжнародних чи іноземних органах, організаціях, установах, підприємствах та перед  фізичними особами. Повноважний секретар Меморандуму має право накладати вето на рішення Ліги учасників Меморандуму, що суперечать засадничим принципам цього Меморандуму.

            Повноважний секретар Меморандуму розпоряджається матеріальними та нематеріальними активами, набутими в процесі діяльності Меморандуму, виключно в інтересах Меморандуму, та за першої вимоги Колегії учасників Меморандуму чи Ліги учасників Меморандуму звітує перед ними за набуті і витрачені активи.  

    11. Протоколи засідань Ліги та Колегії підписує Повноважний Секретар Меморандуму і секретар засідання Ліги чи Колегії.

    12. Функції Повноважного Секретаря Меморандуму в період між засіданнями Ліги учасників Меморандуму і Колегії Меморандуму здійснює Головуючий на Колегії учасників Меморандуму, обраний  на конкретний термін головування.

    За рішенням Ліги учасників Меморандуму (підтриманим Колегією Меморандуму в рамках повноважень, наданих йому цим Меморандумом),  на виконання функцій Повноважного Секретаря Меморандуму може бути обрана будь-яка особа з числа учасників Меморандуму.  Така особа обирається на чітко визначений термін  та виконує свої обов`язки на громадських засадах.

    13. Повноважний секретар Меморандуму, в разі необхідності для виконання посадових повноважень, має право створювати Секретаріат, що є робочим виконавчим  органом, підпорядкованим Повноважному Секретарю.

    14. Фінансування роботи Повноважного Секретаря Меморандуму, засідань Ліги учасників Меморандуму та засідань Колегії Меморандуму, а також  Секретаріату може здійснюватися за рахунок коштів Учасників Меморандуму, інших благодійних внесків, коштів підприємств, установ, організацій, створених Учасниками Меморандуму в процесі його діяльності, державної фінансової допомоги на зазначені цілі (в межах чинного законодавства України).

           15. Депозитарієм цього Меморандуму є Повноважний секретар Меморандуму.

    16. Учасники Меморандуму постановили, що вони діють без статусу юридичної особи, у формі Ліги, яка утворюється із усіх Учасників Меморандуму, і вступають у відносини із зовнішніми суб’єктами через Повноважного Секретаря Меморандуму, або через іншого уповноваженого ним Учасника Меморандуму.

    17. Кожний заявник про участь у Меморандумі у своїй заяві зазначає про взятий на себе обов’язок належно виконувати положення Меморандуму, гарантує дотримання ним прав інвалідів, готовий брати відповідальність за порушення ним цього Меморандуму.

    18. Підписання Меморандуму та визнання його керівним документом, зобов’язує  кожного із учасників Меморандуму, керуючись законодавством України та  своїми установчими документами і цим Меморандумом, діяти спільно, єдиним блоком (Лігою учасників Меморандуму),  для досягнення визначеної у Меморандумі мети та успішного виконання поставлених цим Меморандумом завдань.

    19. За загальним правилом виключення Учасника Меморандуму допускається лише за його бажанням, викладеним у відповідній заяві.

    Учасник Меморандуму може бути виключеним з числа учасників у разі наявності у Повноважного Секретаря Меморандуму відомостей про дії Учасника, несумісні з метою і завданнями, передбаченими цим меморандумом.

             Рішення про виключення особи із складу Учасників Меморандуму приймається на засіданні Ліги учасників меморандуму за рішенням двох третин присутніх, яке приймається з дотриманням положень цього Меморандуму.

    20. Засідання Ліги учасників Меморандуму вважається повноважним, якщо на ньому присутні не менше двох третин Учасників Меморандуму. В разі, якщо учасник без поважних причин не брав участі в роботі й засідання Ліги учасників Меморандуму, Повноважний Секретар Меморандуму або Колегія учасників Меморандуму мають право винести на засідання Ліги учасників Меморандуму питання щодо його виключення зі складу учасників Меморандуму.

              21. Рішення Ліги учасників Меморандуму визнається чинним, якщо воно прийняте простою більшістю голосів від кількості присутніх.

    22. Рішення Ліги учасників Меморандуму та Колегії учасників Меморандуму визнається чинним з моменту підписання протоколу, у якому воно викладається,  головуючим на засіданні та секретарем, та є обов’язковим до виконання тими учасниками, яких стосується.

    Усі рішення Колегії учасників Меморандуму поширюються на Учасників Меморандуму, а також на створені Лігою учасників Меморандуму формування громадської системи з реалізації прав інвалідів.

              23. Висновки та рекомендації Колегії учасників Меморандуму визнаються чинними, якщо на засіданні присутні не менш  трьох чвертей її учасників. Рішення приймаються  одноголосно на умовах консенсусу.

          24. Рішення Повноважного Секретаря Меморандуму на створені у межах дії цього Меморандуму формування не поширюються.

    25. Рішення щодо внесків в матеріально-фінансове забезпечення діяльності Меморандуму з боку його Учасників (членів Ліги учасників Меморандуму) приймаються в робочому порядку, Лігою учасників Меморандуму.

    26. Фінансування формувань, створених в рамках діяльності Меморандуму, здійснюється відповідно до  чинного законодавства України.

              27. Учасник Меморандуму має право на ініціативу щодо внесення змін та доповнень до Меморандуму, яка розглядається і рішення по якій виноситься відповідно до установленого Меморандумом порядку.

    Будь-які зміни і доповнення, в разі схвалення, що не суперечать принципам і засадам Меморандуму, схвалені Колегією учасників Меморандуму і Лігою учасників Меморандуму, вносяться у   письмовій формі, оформляються як додаток до цього Меморандуму і становлять його невід`ємну частину.

    28. Протокол про перегляд набирає чинності у разі його підписання кожним Учасником цього Меморандуму або з моменту схвалення їх на засіданні Ліги учасників меморандуму та підписання Повноважним Секретарем Меморандуму і секретарем засідання. Така ж процедура застосовується до усього Меморандуму.

    Усі питання, пов’язані з тлумаченням і застосуванням цього Меморандуму, вирішуються Учасниками шляхом консультацій і переговорів на основі принципів взаєморозуміння та поваги.

           29. Будь-яка розбіжність або спір між Учасниками Меморандуму стосовно інтерпретації та/або впровадження та/або застосування будь-якого положення цього Меморандуму повинні бути врегульовані шляхом взаємних консультацій або переговорів за участю усіх Учасників цього Меморандуму.

    Жодний перегляд не повинен ставити під сумнів права і зобов’язання, що випливають з положень цього Меморандуму або засновані на ньому, ні до, ні після такого перегляду.

    30. Цей Меморандум набирає чинності з дати його підписання та укладається на необмежений термін. Чинність Меморандуму поширюється на особу, яка його підписала чи подала заяву про приєднання і ця заява з додатками прийнята Повноважним Секретарем Меморандуму на зберігання.

    31. Меморандум діє до досягнення визначеної у ньому мети і закінчення формування громадської системи реалізації прав інвалідів, структурними формуваннями якої розпочато виконання окреслених цим Меморандумом завдань та здійснення передбаченої ним діяльності.

    Дія цього Меморандуму може бути припиненоюлише у випадку, якщо усі його учасники висловлять бажання припинити свою участь у його дії.

    Меморандум припиняє свою дію з дня, визначеного учасниками, або останнім учасником Меморандуму.

            Рішення щодо припинення дії Меморандуму приймає Ліга учасників Меморандуму в її повному наявному складі, на умовах консенсусу. 

  9. До Меморандуму може приєднатися будь-яка особа, (як юридична, в особі уповноваженого представника, так і фізична),   що опікується вирішенням проблем інвалідів та інвалідності в Україні.

Переглядів: 726 | Додав: Kuratornet | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: