18:35 Законопроєкт № 5344-д відправлений на повторне перше читання | |
23 лютого 2023 року скандальний проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю (№5344-д) було поставлено на голосування в сесійній залі Верховної Ради та, як і сподівалися зацікавлені категорії населення, тобто люди з інвалідністю, не прийнято за основу. «За» проголосували 205 народних депутатів («Слуга народу» - 167, «Європйська солідарність» -0, «Платформа за життя та мир» - 2, «Батьківщина» - 0, позафракційні – 5, «Голос» - 13», «Відновлення України» -6, «За майбутнє» - 4, «Довіра» - , «Проти» - 0, утримались 34 народних депутати, взагалі не голосували 103. З приводу голосування хотілося б зауважити, що величезну кількість запитань викликає практично одностайна підтримка фракцією «Голос» депутатської більшості, яка й ініціювали цей законопроєкт. І, як бачимо, жодного голоса не пролунало проти більш ніж неоднозначного проєкту закону. Однак голосів депутатського корпусу цілком вистачило для того, щоб відправити згаданий проєкт Закону на повторне перше читання. Тут ситуація склалася наступна: За-245 Проти-0 Утрималось-17 Не голосувало-78. Таким чином, проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю (№5344-д) був направлений на повторне перше читання. Чи можна вважати голосування за законопроект № 5344-д у Верховній раді 23 лютого 2023 року перемогою громадянського суспільства над спробою Комітету Верховної Ради з питань соціальної політики знищити ключові засади соціальної захищеності в Україні, і не лише стосовно людей з інвалідністю, а й стосовно громадянського суспільства в цілому? Так, можна, але ця перемога є локальною. Чи можна вважати, що терористична атака на громадянське суспільства в цілому і людей з інвалідністю та їх громадські об’єднання зокрема завершилася? Зовсім ні, вона буде продовжуватися й надалі. «Перезарядка обойми» цього конкретного законопроекту відбудеться через певний проміжок часу, і ще невідомо, під якою саме привабливою упаковкою він випливе. Люди з інвалідністю добре пам’ятають цю багаторічну епопею і, нажаль, вона завжди відроджується з черговими антиінвалідними і антисуспільними спробами та щоразу гіршими і підступнішими ініціативами. Всім відомі недоброї пам’яті Постанови Кабміну №№ 196 та 197 від 14 березня 2018 року «Деякі питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах», законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пільг з оплати проїзду та інших пільг» № 5651, внесений в 2021 році, але, на щастя, досі не підтриманий, Закон № 2620-IX «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», а також активний наступ на профспілки і законопроекти щодо роботодавців. Чи варто дивуватися тому, що час від часу у громадськості виникає враження, що всі перераховані вище дії є зовсім не випадковими, а навпавки - продуманими й цілеспрямованими, орієнтованими на вирішення конкретних завдань для конкретних груп чи осіб. І зовсім не факт, що з проукраїнськими інтересами. Я не планую в даному дописі робити аналіз думок, озвучених мною вище. Однак факти – вперта річ. Ми маємо в наявності факт багаторічних цілеспрямованих дій у вигляді законів, постанов, проектів законів та ініціатив. І це все - офіційні документи і задокументовані кроки. З іншого боку, є факти боротьби з цими явищами, інколи навіть в судовому порядку, як громадянського суспільства в цілому, так і людей з інвалідністю та їхніх громадських організацій зокрема. Є і результат останнього голосування у Верховній Раді по законопроєкту, про який йде мова. Безперечно, хотілося б закликати всі об’єднання громадян (і не лише людей з інвалідністю) та всіх зацікавлених фахівців і просто небайдужих громадян активніше співпрацювати з громадськими організаціями, органами влади, депутатським корпусом в напрямку реформування і безпосередньо законодавства, і ставлення до проблем людей з інвалідністю, щоб нарешті привести його (тобто законодавство) до міжнародних норм і стандартів, верховенства права, вимог Конвенції ООН про права людей з інвалідністю, інших міжнародних актів. І в подальшому не допускати використання проблем людей з інвалідністю для задоволення особистих, кланових, бізнесових, політичних чи будь-яких інших інтересів, порушуючи при цьому права і свободи цієї категорії населення. При цьому не будучи знайомим з їх конкретними проблемами, а іноді – ніколи в очі не бачивши тих людей, про яких ти, нібито, дбаєш. Повертаючись до конкретного проєкту Закону № 5344-д, відкладеного до кращих (цікаво, для кого?) часів, ми маємо подякувати за цей факт цілій низці громадських організацій людей з інвалідністю, конкретним людям з інвалідністю, в місті Києві і зокрема - Комітету з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення, внутрішньо переміщених осіб та учасників бойових дій Громадської ради при КМДА, як, власне, і Громадський раді при КМДА та Уповноваженому Громадської ради при КМДА з питань людей з інвалідністю в цілому, й закликати до розробки спільними зусиллями низки необхідних законопроектів і співпраці над тими, які вже розробляються. Зокрема – над державними пакетом соціальних гарантій, який підготовлений Офісом всеукраїнського громадського уповноваженого, ГО ВГО «Всеукраїнський парламент працездатних інвалідів» і низкою інших громадських організацій люди з інвалідністю, а також над соціальним кодексом, активна робота по якому вже розпочалась, та Соціальним пакету для незрячих і слабозорих громадян, який розробляється в місті Києві Офісом всеукраїнського громадського уповноваженого, ГО ВГО «Всеукраїнський парламент працездатних інвалідів» і іншими громадськими організаціями. А також звернутися до Верховної Ради України і її депутатів з наполегливим проханням не приймати законів, які стосуються людей з інвалідністю, без їх узгодження з громадянським суспільством. Та й органам місцевої виконавчої влади варто вирішувати питання людей з інвалідністю, обов’язково попередньо узгодивши власні дії та плани з громадськими організаціями осіб з інвалідністю і громадянським суспільством на місцях. Марина Порошенко, Олена Зеленська, Київська Міська Державна Адміністрація, Київська міська рада, Координаційний комітет громадських рад України, Координаційний комітет Громадських рад при Державних адм-ях в м. Києві, Офіс Ради Європи в Україні - Київ, Радіо Свобода, Телеканал ICTV, Телеканал "Рада", УНН - Українські Національні Новини, Вечірній Київ, Петро Порошенко, КиївВлада - Новини Києва і області | |
|
Всього коментарів: 0 | |