Вітаю Вас Гість!
Вівторок, 23.04.2024, 10:32
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Форма входу

Наше опитування

Яким проблемам інвалідів слід приділити увагу на нашому сайті
Всього відповідей: 129

Пошук

Архів записів

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2023 » Березень » 20 » Засідання Громадської ради при КМДА від 15.02.23
18:01
Засідання Громадської ради при КМДА від 15.02.23
15 лютого 2023 року відбулося засідання Громадської ради при Київській міській державній адміністрації, на якому були розглянуті численні питання, що накопичилися з минулого засідання (загалом 11 питань, не рахуючи «Різного») Мої колеги в своїх публікаціях достатньо повно висвітлили окремі питання, які розглядалися, тож не буду повторюватися, тим більше, що бажаючі можуть ознайомитися з ними в офіційних документах і протоколі засідання.
Безумовно, неможливо висвітлити все в одній публікації, тому добре, що кожен з моїх колег в своїх публікаціях висвітлює питання власної компетенції. Саме через це я зупинюся лише на тій частині порядку денного засідання, що безпосередньо стосується очолюваного мною Комітету з питань охорони здоров’я та соціальної політики, внутрішньо переміщених осіб та учасників бойових дій.
Першим з питань, які розглядалися з подачі Комітету, було питання «Щодо Проекту закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю № 5344-д від 18.11.23 та розробки соціально спрямованих законодавчих актів на державному та місцевому рівні».
Як видно з назви, перша частина стосувалася резонансного проекту закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю № 5344-д. Слід зазначити, що попередньо, до винесення на Громадську раду при КМДА, це питання розглядалося на засіданні Комісії з питань соціальної та трудової політики, охорони здоров’я та медичного забезпечення, доступності та захисту прав маломобільних груп населення, людей з інвалідністю Громадської ради при Печерській РДА, на засіданні Комітету з питань охорони здоров’я та соціальної політики, внутрішньо переміщених осіб та учасників бойових дій, а також обговорювалося на окремому засіданні Громадської ради при Подільській РДА (голова – Т.В Білінський), присвяченому питанням безбар’єрності. Згаданий законопроєкт став також темою для обговорення з цілою низкою громадських організацій осіб з інвалідністю.
Хочу відзначити: всі, без виключення, учасники засідань, обговорень та консультацій дотримуються єдиної думки про те, що проєкт закону № 5344-д шкідливим та таким, що руйнує засади ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» й ініціативи громадянського суспільства в сегменті діяльності громадських об’єднань осіб з інвалідністю.
Безумовно, такі зустрічі з об’єднаннями громадян, з народними депутатами тощо продовжуватимуться й надалі, але, зважаючи на те, що найближчим часом планується розгляд цього питання на Верховній Раді України, воно було винесено на засідання ГР України.
По суті законопроєкт № 5344-д, підготовлений профільним комітетом Верховної Ради України порушує норми Конституції України, зокрема, абзац 3 статтю 22, якою визначено, що «При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, нормам і принципам Конвенції про права осіб з інвалідністю, зокрема – абзацу А статті 29. Окрім того, в статті 1 обговорюваного законопроєкту відсутній такий базовий термін, як визначення змісту терміну «особа з інвалідністю».
Відповідно до статті 4 Конвенції ООН Про права осіб з інвалідністю, під час розробки й застосування законодавства й стратегій, спрямованих на виконання цієї конвенції, і в рамках інших процесів ухвалення рішень з питань, що стосуються осіб з інвалідністю, держави-учасниці тісно консультуються з особами з інвалідністю й активно залучають їх через організації, що їх представляють. Також згідно з положеннями статті 29 Конвенції ООН держави-учасниці зобов’язуються сприяти створенню обстановки, в якій особи з інвалідністю могли б ефективно й усебічно брати участь в управлінні державними справами без дискримінації та нарівні з іншими, і заохочувати їхню участь у державних справах, зокрема, створення організацій осіб з інвалідністю і вступ до них для того, щоб представляти осіб з інвалідністю на міжнародному, національному, регіональному та місцевому рівнях. Тому пропозиція виключення із Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» статей 12, 13, 14, 14-1 , 14-2, 14-3 по суті є звуженням змісту і обсягу прав осіб з інвалідністю, об’єднаних у громадські об’єднання, внаслідок втрати ними права, зокрема, на залучення їх представників (за їх зверненням) до складу колегій і консультативно-дорадчих органів влади різних рівнів, на вплив на прийняття рішень, що їх стосуються тощо.
В новій статті 19-2 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», на відміну від чинної статті 14-1 (яку у законопроєкті пропонується вилучити), не передбачене положення про надання пріоритетів підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю при розміщенні державного замовлення. Вилучення цього положення не узгоджується з підходом, передбаченим Директивою 2014/24/ЄС, у пункті (36) преамбули якої зазначено, що «праця та зайнятість сприяють інтеграції у суспільство та є ключовими елементами забезпечення рівних можливостей для всіх. У цьому контексті істотну роль можуть відігравати захищені майстерні та підприємства для зайнятості осіб з інвалідністю. Те ж саме стосується й інших соціальних підприємств, чия основна мета полягає в підтримці соціальної та професійної інтеграції чи реабілітації, зокрема, осіб з інвалідністю.
Мною перелічені далеко не всі вади законопроєкту № 5344-д, ухвалення якого може зруйнувати усталену систему соціального захисту людей з інвалідністю в нашій державі. Тож хотілося б подякувати Громадській раді при Київській міській державній адміністрації, яка одноголосно підтримала рішення Комітету і громадянського суспільства міста Києва:
1.1. Підтримати рішення Комітету з питань охорони здоров’я та соціального захисту, внутрішньо переміщених осіб та учасників бойових дій Громадської ради при КМДА щодо визнання законопроекту № 5344-д «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю» шкідливим і злочинним та таким, що руйнує засади ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» в час, коли іншої необхідної законодавчої бази не створено.
1.2. Запропонувати Уповноваженому Громадської ради при виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) з питань взаємодії з Верховною Радою України та органами державної влади організувати зустріч членів Громадської ради з депутатами Верховної Ради України для обговорення законопроекту № 5344-д і донесення до них позиції та рекомендації Громадської ради при КМДА.
1.3. Звернутися до Верховної Ради України з листом від імені Громадської ради при КМДА з проханням щодо відкликання законопроекту №5344-д «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю».
1.4. Звернутися до Постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров’я та соціальної політики з проханням підтримати ініціативу Громадської ради при КМДА щодо відкликання законопроєкту № 5344-д «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю»
Друга частина питання стосувалася пакету державних соціальних гарантій, розробка якого є одним з найактуальніших питань сьогодення. З цього питання члени Громадської ради при КМДА прийняли таке рішення:
2. В зв’язку з загрозою прийняття законопроекту № 5344-д «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю», який погіршує становище осіб з інвалідністю і громадянського суспільства в Україні в цілому, порушує конституцію України, чинне законодавство України, засади міжнародного права, Конвенції ООН «Про права людей з інвалідністю», інші міжнародні правочини, та принципи верховенства права, які забезпечують права і свободи людей з інвалідністю:
2.1. Підтримати рішення Комітету з питань охорони здоров’я та соціального захисту, внутрішньо переміщених осіб та учасників бойових дій Громадської ради при КМДА щодо розробки Державного пакету соціальних гарантій для подальшої роботи над ним спільно з органами влади, депутатами Верховної Ради України, широким колом громадянського суспільства.
2.2 Звернутися до Уповноваженого Громадської ради при виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) з питань взаємодії з Верховною Радою України та органами державної влади з проханням щодо сприяння організації зустрічі з народними депутатами для роботи над означеним законопроектом.
2.3 Звернутися до Постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров’я та соціальної політики з проханням підтримати ініціативу Громадської ради при КМДА щодо розробки Державного пакету соціальних гарантій для подальшої роботи над ним спільно з органами влади, депутатами Верховної Ради України, широким колом громадянського суспільства.
2.4. Від імені Громадської ради при КМДА звернутися до Верховної Ради України з проханням підтримати ініціативу Громадської ради при КМДА щодо розробки Державного пакету соціальних гарантій для подальшої роботи над ним спільно з органами влади, депутатами Верховної Ради України, широким колом громадянського суспільства.
Третя частина питання, яке розглядалося з ініціативи очолюваного мною Комітету, стосувалося ініціативи щодо розробки соціального пакету для мешканців міста Києва як крок для подальшого втілення по всій території України. Членами Громадської ради було проголосоване таке рішення:
3. З метою захисту соціально незахищених мешканців міста Києва, зокрема, незрячих та слабозорих киян, розробити в місті Києві аналог європейського соціального пакету для цієї категорії населення, для чого:
3.1. Підтримати ініціативу Комітету з питань охорони здоров’я та соціального захисту, внутрішньо переміщених осіб та учасників бойових дій Громадської ради при КМДА щодо створення в місті Києві соціального пакету для незрячих і слабозорих громадян столиці з метою подальшої роботи над його розробкою і впровадженням з органами влади міста Києва, депутатами Київської міської ради і широким колом громадянського суспільства міста Києва.
3.2. Звернутися до Постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров’я та соціальної політики з проханням підтримати ініціативу Громадської ради при КМДА щодо розробки в місті Києві соціального пакету для незрячих і слабозорих громадян столиці
3.3. Від імені Громадської ради при КМДА звернутися до Київської міської ради з проханням підтримати ініціативу Громадської ради при КМДА щодо розробки в місті Києві соціального пакету для незрячих і слабозорих громадян столиці
Ще одне питання, що розглядалося на засіданні ГР, стосувалося реальної побудови в місті Києві безбар’єрного простору в рамках імплементації на рівні міста Національної стратегії безбар’єрності. Зараз немає сенсу зупинятися на висвітленні всієї програми, скажу лише те, що вона передбачає поетапне впровадження безбар’єрності в Україні до 2030 року. Розуміючи, що, нажаль, в нашому місті, як і в Україні в цілому, не існує, а також бажаючи найближчим часом почути позицію стосовно цього питання безпосередньо від органів представницької і виконавчої влади, я не буду в цій публікації зупинятися на обговоренні першочергових питань стосовно Національної стратегії безбар’єрності. Я в своїй доповіді зупинився на нагальних питаннях, що потребують невідкладного вирішення. Сподіваюся, що зустрічі й консультації, в першу чергу – з органами влади, будуть проведені нами найближчим часом. Члени Громадської ради на своєму засіданні наголосили на важливості вирішення цих проблем, тож найближчим часом Громадська рада ухвалить рішення, що витікають з ініціатив вищеназваної Стратегії, необхідні для розв’язання проблеми безбар’єрності в місті Києві.
Переглядів: 66 | Додав: vuppi | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: